Onze oplossing
Onze opdrachtgever zorgde voor een ‘master move sheet’ in Excel, waarin de bekende gegevens verzameld waren. Wij hebben dit bestand uitgebreid met kolommen om aan te geven naar welke medewerkers mail verstuurd moet worden, wanneer de laatste mail naar een medewerker is verstuurd en wanneer de laatste retourzending van de medewerker is ontvangen. Met een knop om mails te verzenden wordt voor iedere geselecteerde medewerker een vooringevuld PDF-formulier gemaakt. Enkele velden zijn vast, maar om flexibiliteit te bieden worden de velden in het PDF-formulier dynamisch gekoppeld aan de kolommen in het Excel bestand. De PDF formulieren worden verstuurd, waarbij een Outlook template geselecteerd kan worden voor de begeleidende mail. Op deze manier kan een eenvoudig gewisseld worden tussen een initiële mail en een mail voor medewerkers, die niet binnen de gevraagde tijd hebben gereageerd.
Binnen Outlook wordt gezorgd, dat de terugontvangen mails automatisch worden opgeslagen in een folder en de bijlage wordt opgeslagen op schijf. Een tweede knop in Excel verwerkt deze ontvangen bijlagen en werkt het werkblad bij aan de hand van de gegevens in het formulier.